1024

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

Σύμφωνα με την απόφαση της ΕΕΤΤ Αριθμ. 966/2 – ΦΕΚ 5266/Β/30-11-2020, ενημερώνουμε τους χρήστες μας ότι η κλήση στο 1024 υπόκειται στην Τιμολογιακή Πολιτική που εφαρμόζει έκαστος πάροχος κινητής και σταθερής τηλεφωνίας. Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας, θα πρέπει να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του παρόχου σας και στην ιστοσελίδα του Παρατηρητηρίου Τιμών, Τηλεπικοινωνιακών και Ταχυδρομικών Προϊόντων Λιανικής της ΕΕΤΤ.

210 668 2222

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΠΕΛΑΤΩΝ

camera

ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η χρήση ειδικού καθίσματος για τα παιδιά θα μείωνε τα παιδικά ατυχήματα κατά 70% και η χρήση ζώνης ασφαλείας από όλους μας θα μείωνε τους τραυματισμούς από τα τροχαία ατυχήματα κατά 20%. Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την ημερίδα με θέμα την Οδική Ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε σήμερα. Την χορηγία της εκδήλωσης ανέλαβε η Αττική Οδός ώστε με την σειρά της να συμβάλλει στην γενικότερη προσπάθεια που γίνεται για την οδική ασφάλεια στη χώρα μας. Στην ημερίδα παραβρέθηκαν εκπρόσωποι των αρμόδιων υπουργείων, εκπαιδευτικοί που στελεχώνουν τις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υπεύθυνοι των διευθύνσεων Αγωγής Υγείας καθώς και ειδικοί επιστήμονες από τον Πανεπιστημιακό χώρο και τους χώρους Υγείας και Παιδείας. Βασική συνιστώσα όλων των ομιλητών ήταν η ανάγκη για τη σωστή εκπαίδευση και ενημέρωση όλων όσων μετέχουν στην αλυσίδα της εκπαιδευτικής διαδικασίας με στόχο την προστασία των παιδιών από τα τροχαία ατυχήματα. Ο Βουλευτής και Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας κ. Α. Σταθάκης τόνισε ότι “προσπαθούμε να αλλάξουμε την νοοτροπία όλων των φορέων που σχετίζονται με το αντικείμενο αλλά πάνω από όλα πρέπει να φτιάξουμε ενιαία υποδομή σε όλη την χώρα μας όπως π.χ. ενιαία σήμανση. Επίσης τόνισε “Μετά την συνάντηση με τους Υπουργούς Παιδείας και Μεταφορών προχωρούμε σε καινοτόμες προσπάθειες για την διδασκαλία του μαθήματος της Οδικής Ασφάλειας σε όλα τα σχολεία της χώρας ενώ ζητούμε να λειτουργήσουν όλα τα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής” και κατέληξε “Φροντίζουμε για την δικιά μας ευθύνη. Αυτό είναι το σύνθημα της καμπάνιας που θα ξεκινήσει την νέα χρονιά με τίτλο ‘Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΥΘΥΝΗ’.” Ο κ. Π. ΠΑΠΑΔΑΚΟΣ Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κατά την διάρκεια της ομιλίας του είπε: “Το ετήσιο κόστος των ατυχημάτων για την χώρα μας ανέρχεται σε 3 δις ευρώ υπολογίζεται δε ότι κόστος ανά θάνατο για την χώρα ανέρχεται σε 1,2 εκ ευρώ , για σοβαρό τραυματισμό 140 χιλιάδες ευρώ ενώ για ελαφρύ 14 χιλιάδες ευρώ. Πρέπει να γίνει καταγραφή των μελανών σημείων του οδικού δικτύου και να γίνουν άμεσα παρεμβάσεις” είπε καταλήγοντας. Συνεχίζοντας η κ. Ε. Πετρίδου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Προληπτικής Ιατρικής και Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών) τόνισε ότι “αν όλοι φορούσαμε ζώνη και κράνος παντού θα είχαμε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 20%, αν οδηγούμε χωρίς να έχουμε πιει θα είχαμε μείωση 10% ενώ αν χρησιμοποιούσαμε ειδικό κάθισμα για τα παιδιά και τα βάζαμε στο πίσω κάθισμα θα είχαμε μείωση των παιδικών ατυχημάτων κατά 70%.” Επισήμανε ότι “τα στοιχεία είναι συντριπτικά, 30000 άτομα τραυματίζονται στην Ελλάδα σε τροχαία ατυχήματα εκ των οποίων τα 1800 καταλήγουν από αυτά 600 είναι παιδιά και νέοι το 1/3 δηλαδή.” “Δυστυχώς η Ελλάδα κατέχει μια από τις υψηλότερες θέσεις στην ΕΕ όσον αφορά τους τραυματισμούς και τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα” συμπλήρωσε ο κ. Σ. Κυλλεκίδης ιατρός του Κέντρου Έρευνας και Πρόληψης Παιδικών Ατυχημάτων ενώ ο παιδίατρος του ίδιου κέντρου κ. Α. Τερζίδης είπε σύμφωνα με στοιχεία του ΚΕΠΠΑ “από 1996ώς το 2003 είχαμε 2.824 τροχαία ατυχήματα σε παιδιά-πεζούς. Η Ετήσια επίπτωση είναι 244 ατυχήματα/ 100.000 παιδιά ενώ είναι ιδιαίτερα αυξημένος ο κίνδυνος στην ηλικία 5-9 ετών, 45% των περιπτώσεων” Άλλοι ομιλητές όπως ο δημοσιογράφος ειδικού τύπου κ. Δ. Διατσίδης είπε: “το επόμενο στάδιο είναι η ασφάλεια του παιδιού, ως επιβάτη του αυτοκινήτου. Το Euro NCAP από το Νοέμβριο του 2003 καθιέρωσε ένα επιπλέον αστέρι στις δοκιμές πρόσκρουσης για την προστασία του παιδιού. Αυτή η δοκιμή γίνεται με τα ειδικά παιδικά καθίσματα που προτείνει ο κάθε κατασκευαστής για το κάθε μοντέλο συγκεκριμένα. Το ίδιο κάθισμα σε άλλο αυτοκίνητο μπορεί να δώσει διαφορετικά αποτελέσματα, γεγονός το οποίο δείχνει ότι η επιλογή μας για το παιδικό κάθισμα πρέπει να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή. Αυτό βέβαια αφού γίνει συνείδηση σε κάθε οδηγό και γονέα ότι το παιδί οφείλει να μάθει και να συνηθίσει από την 1η μέρα ότι στο αυτοκίνητο κάθεται δεμένο στο κάθισμά του” Η κ. Ι. Κοριζή από το σωματείο ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΤΡΑΥΜΑΤΟΣ συμπλήρωσε “Υπάρχουν χώρες, όπως η Μεγάλη Βρετανία και η Νέα Ζηλανδία, στις οποίες ο νόμος απαγορεύει την έξοδο του νεογέννητου από το μαιευτήριο, εάν δεν υπάρχει εγκεκριμένο καρεκλάκι ασφαλείας για το αυτοκίνητο, κατάλληλο για νεογέννητα. Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός ECER 44/03 επιβάλλει την χρήση των παιδικών καθισμάτων αυτοκίνητου ανάλογα με το βάρος και το μέγεθος του παιδιού και ρυθμίζει τις προδιαγραφές κατασκευής και τον τρόπο χρήσης τους”. Ο κ. Σταλίκας Ερευνητής – Ψυχολόγος που ασχολείται με την διαγνωστική αξιολόγηση των οδηγών στην ομιλία του σχολίασε ότι: “Η Οδική ασφάλεια αποτελεί σύστημα τεσσάρων παραγόντων :

  • του Χρήστη
  • του Οχήματος
  • της Οδικής υποδομής και του Οδικού Περιβάλλοντος
  • του ελέγχου του συστήματος

οι οποίοι πρέπει να αντιμετωπίζονται ταυτόχρονα και με συνδυασμένο σχεδιασμό, προκειμένου να είναι αποτελεσματική μια πολιτική οδικής ασφάλειας” Τα συμπεράσματα της ημερίδας θα δοθούν από την Αττική Οδό στην Εθνική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας ως ελάχιστη συνεισφορά στην Εθνική προσπάθεια για τη αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων.