1024

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

Σύμφωνα με την απόφαση της ΕΕΤΤ Αριθμ. 966/2 – ΦΕΚ 5266/Β/30-11-2020, ενημερώνουμε τους χρήστες μας ότι η κλήση στο 1024 υπόκειται στην Τιμολογιακή Πολιτική που εφαρμόζει έκαστος πάροχος κινητής και σταθερής τηλεφωνίας. Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας, θα πρέπει να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του παρόχου σας και στην ιστοσελίδα του Παρατηρητηρίου Τιμών, Τηλεπικοινωνιακών και Ταχυδρομικών Προϊόντων Λιανικής της ΕΕΤΤ.

210 668 2222

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΠΕΛΑΤΩΝ

camera

Ιστορική αναδρομή

Η ανάγκη για την κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου, που θα αποτελούσε τον περιφερειακό δακτύλιο της Αθήνας, είχε γίνει εμφανής από τη δεκαετία του ΄60. Βασικοί στόχοι και τότε ήταν, από τη μια πλευρά, η διευκόλυνση της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου και, από την άλλη, η περιβαλλοντική ανακούφιση της περιοχής.

Αρχικά, το έργο ονομάστηκε «Λεωφόρος Ελευσίνας-Σταυρού», αλλά στη δεκαετία του ’80 μετονομάστηκε σε «Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων». Τη δεκαετία του ’90, εντάχθηκε στα σχέδια του περιφερειακού δακτυλίου και η Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος Υμηττού. Έτσι, δημιουργήθηκε ένα ενιαίο έργο που ονομάστηκε «Αττική Οδός».

Το μέγεθος και οι ιδιαιτερότητες της κατασκευής, καθώς και το ότι η Αττική Οδός θα διαπερνούσε κατοικημένες περιοχές και χώρους μεγάλης ιστορικής σημασίας, συνέβαλαν στο να ταυτιστεί η υλοποίηση του έργου με δυσεπίλυτο γρίφο. Παρ’ όλα αυτά, στα μέσα της δεκαετίας του ’90, οι “ασκήσεις επί χάρτου” πήραν τη μορφή ενός ολοκληρωμένου σχεδίου και το έργο πλέον μπορούσε να προχωρήσει στη φάση της υλοποίησης.

Όταν η Αττική Οδός βρισκόταν στη φάση κατασκευής, οι αρμόδιοι Δημόσιοι Φορείς διαπίστωσαν την ανάγκη εκτέλεσης νέων, πρόσθετων έργων. Τα έργα αυτά δεν αφορούσαν άμεσα στη λειτουργία της Αττικής Οδού, αλλά κρίθηκε απαραίτητο από το Ελληνικό Δημόσιο να εκτελεσθούν παράλληλα με την κατασκευή της, τόσο για λόγους ευκολότερης υλοποίησης, όσο και για λόγους οικονομίας.

Πρόκειται για:

  • Τμήματα του προαστιακού τρένου και τμήματα του ΜΕΤΡΟ, ώστε να λειτουργήσει ο προαστιακός και το ΜΕΤΡΟ πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
  • Την κατασκευή των σηράγγων στον Υμηττό, μετά τις αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας και την κατασκευή των σκεπαστών τμημάτων στους Δήμους Ζεφυρίου, Αχαρνών, Μεταμόρφωσης, Ηρακλείου, Χαλανδρίου και Βριλησσίων μετά τις προσφυγές των κατοίκων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Το πλήθος των αντιπλημμυρικών έργων από τα Μεσόγεια μέχρι την Ελευσίνα, που θωράκισαν αντιπλημμυρικά όλο τον Νομό Αττικής.
  • Ρυθμίσεις και διαπλατύνσεις στις προσβάσεις και τις εισόδους προς την Αττική Οδό.

Ημερομηνίες – σταθμοί

  • 28/02/1995 Υποβολή προσφοράς για την κατασκευή του έργου
  • 23/05/1996 Υπογραφή Σύμβασης Παραχώρησης
  • 16/12/1996 Νομοθετική κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης
  • 06/03/2000 Οικονομικό κλείσιμο για τη δανειακή χρηματοδότηση
  • 19/03/2001 Έναρξη λειτουργίας πρώτου τμήματος του αυτοκινητόδρομου
  • 28/03/2001 Έναρξη λειτουργίας ΔΑΑ «Ελευθέριος Βενιζέλος»
  • 24/06/2004 Ολοκλήρωση του Κύριου Έργου Παραχώρησης
  • 13/08/2004 ‘Έναρξη Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνας
  • 03/2008 Διαλειτουργικότητα e-PASS με Μορέα
  • 11/2008 Διαλειτουργικότητα e-PASS με Ολυμπία Οδό
  • 12/2012 Διαλειτουργικότητα e-PASS με Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου
  • 03/2013 Διαλειτουργικότητα e-PASS με Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
  • 12/2014 Ιδρυτικό μέλος στην HELLASTRON
  • 11/2020 Διαλειτουργικότητα e-PASS με Νέα Οδό, Κεντρική Οδό και Εγνατία Οδό
    Διαλειτουργικότητα σε όλο το Ελληνικό Δίκτυο Αυτοκινητόδρομων