1024

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

Σύμφωνα με την απόφαση της ΕΕΤΤ Αριθμ. 966/2 – ΦΕΚ 5266/Β/30-11-2020, ενημερώνουμε τους χρήστες μας ότι η κλήση στο 1024 υπόκειται στην Τιμολογιακή Πολιτική που εφαρμόζει έκαστος πάροχος κινητής και σταθερής τηλεφωνίας. Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας, θα πρέπει να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του παρόχου σας και στην ιστοσελίδα του Παρατηρητηρίου Τιμών, Τηλεπικοινωνιακών και Ταχυδρομικών Προϊόντων Λιανικής της ΕΕΤΤ.

210 668 2222

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΠΕΛΑΤΩΝ

camera

Συντήρηση οχήματος – ελαστικών

Εκτός από τους προγραμματισμένους ελέγχους συντήρησης ενός οχήματος, οι οδηγοί θα πρέπει να φροντίζουν να κάνουν συχνούς οπτικούς ελέγχους στο αυτοκίνητό τους.

Στάθμη υγρών

  • Το κύκλωμα ψύξης. Αν παρατηρήσετε μια σημαντική και γρήγορη μείωση της στάθμης του υγρού, αυτό σημαίνει διαρροή ή σοβαρό πρόβλημα του κινητήρα (ρωγμές στους κυλίνδρους, κ.λπ.). Μην οδηγείτε ποτέ χωρίς υγρό στο κύκλωμα ψύξης. Θα προκαλέσετε υπερθέρμανση του κινητήρα που θα τον καταστρέψει.
  • Οι υαλοκαθαριστήρες. Για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στο καθάρισμα του παρμπρίζ να χρησιμοποιείτε ειδικό υγρό μαζί με το νερό. Με το υγρό αυτό ο κίνδυνος να παγώσει το νερό τον χειμώνα είναι εξαιρετικά μικρός. Το καλοκαίρι, λίγο διαλυτικό επιτρέπει να ξεκολλήσουν τα νεκρά έντομα από το παρμπρίζ.
  • Ο συσσωρευτής (μπαταρία). Οι τελευταίοι τύποι συσσωρευτών κλείνουν ερμητικά και δε χρειάζονται συντήρηση. Για τους υπόλοιπους, πρέπει να ελέγχετε τη στάθμη κάθε στοιχείου. Εάν είναι απαραίτητο, προσθέστε απεσταγμένο νερό (ώστε να καλύπτονται οι πλάκες της μπαταρίας). Εάν ένα ή περισσότερα στοιχεία ξηραίνονται συχνά, αυτό σημαίνει ότι ο συσσωρευτής βρίσκεται σε κακή κατάσταση. Εάν οι πόλοι του συσσωρευτή έχουν οξειδωθεί, τότε υπάρχει κακή επαφή. Γι’ αυτό αποσυνδέστε τα καλώδια από τη μπαταρία σύμφωνα με τις οδηγίες του βιβλίου κατασκευαστή, τρίψτε τους ακροδέκτες του συσσωρευτή και των καλωδίων, επαλείψτε τους με γράσο και στο τέλος συνδέστε και πάλι τους πόλους.
  • Η στάθμη των υγρών των φρένων. Το υγρό φρένων βρίσκεται σε κλειστό κύκλωμα και πρακτικά δεν μειώνεται ποτέ. Εάν παρατηρείτε μια αισθητή μείωση στη δεξαμενή, συμβουλευθείτε αμέσως κάποιον τεχνικό, γιατί, ως γνωστόν, η σωστή λειτουργία των φρένων είναι βασικός παράγοντας για την ασφάλειά σας.
  • Η στάθμη του λαδιού του κινητήρα. Μια ελάχιστη μείωση της στάθμης είναι φυσιολογική (όσο η ένδειξη στάθμης στον δείκτη λαδιού βρίσκεται στο σωστό ύψος, δηλαδή ανάμεσα στο ανώτερο και το κατώτερο). Εάν διαπιστώσετε σημαντικότερη μείωση, συμπληρώστε με λάδι. Αν η πτώση της στάθμης παρατηρείται συχνά, απευθυνθείτε σε έναν τεχνικό.

Ο έλεγχος των ελαστικών

Τα ελαστικά του αυτοκίνητου παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της πορείας του οχήματος, επειδή είναι η μόνη επαφή ανάμεσα στον δρόμο και στο όχημά σας. Γι’ αυτό είναι σημαντική η καλή κατάσταση και η σωστή πίεσή τους.

  • Τα σύγχρονα ελαστικά φέρουν δείκτες φθοράς που αποτελούνται από προεξοχές στο βάθος των εγκοπών τους και σας προειδοποιούν πότε αυτό το όριο κοντεύει να ξεπεραστεί. Αυτοί οι δείκτες φθοράς εντοπίζονται από τα αρχικά γράμματα TWI ή ένα βέλος στην πλευρά. Να γνωρίζετε ότι αυτό το νόμιμο όριο των 1,6 mm είναι πραγματικό και το ελάχιστο αποδεκτό για την ασφάλειά σας.
  • Δεν πρέπει να οδηγείτε με ελαστικά των οποίων οι πλευρές είναι παραμορφωμένες ή σχισμένες, επειδή είναι πολύ επικίνδυνο. Ο κίνδυνος να σκάσουν ή να ξεφουσκώσουν είναι μεγάλος. Τα πλευρικά τοιχώματα μπορούν να καταστραφούν μετά από κάποια πρόσκρουση στα πεζοδρόμια.
  • Μια άσχημη ζυγοστάθμιση ενός τροχού προκαλεί κραδασμούς στο τιμόνι από μια ορισμένη ταχύτητα και πάνω. Αυτό το φαινόμενο, εκτός του ότι είναι δυσάρεστο, μπορεί να καταστρέψει το σύστημα διεύθυνσης.
  • Για κάθε είδος οχήματος και για κάθε τύπο ελαστικών ο κατασκευαστής των ελαστικών και ο σχεδιαστής του οχήματος καθορίζουν κυρίως δύο τιμές πίεσης, για την πλήρωσή τους με αέρα: μία για τη συνήθη χρήση και μια άλλη για κυκλοφορία με πλήρες φορτίο.
  • Κάποια μείωση της πίεσης σε ένα από τα ελαστικά (ή περισσότερα) χαλάει την ισορροπία του οχήματος. Παρόλα αυτά, στην καθημερινή χρήση μπορεί να μην αντιληφθείτε αυτό το πρόβλημα. Για τον λόγο αυτό πρέπει να ελέγχετε συχνά τα ελαστικά σας:
  • Ο οπτικός έλεγχος των τεσσάρων τροχών πριν να επιβιβαστείτε σας επιτρέπει να εντοπίσετε τις σοβαρές ανωμαλίες.
  • Ο μηνιαίος έλεγχος της πίεσης με ένα μανόμετρο επιτρέπει την επιβεβαίωση της σωστής τιμής της πίεσης.
  • Μην ξεχνάτε, επίσης, να ελέγχετε τον βοηθητικό τροχό (ρεζέρβα) και να τον φουσκώνετε στην ανώτατη δυνατή πίεση. Έτσι θα μπορείτε, αν χρειασθεί, να μειώσετε την πίεσή του, εάν πρόκειται να αντικαταστήσετε έναν τροχό.

Ο φωτισμός και οι ασφάλειες

  • Κάθε λαμπτήρας φθείρεται με τον καιρό και, ανά πάσα στιγμή, μπορεί να καεί. Είναι σχετικά εύκολο να εντοπίζετε, κατά την ώρα της οδήγησης, κάποια δυσλειτουργία των δεικτών κατεύθυνσης (φλας) ή κάποιου προβολέα (φώτα διασταύρωσης ή πορείας), ενώ για τα υπόλοιπα φώτα ο εντοπισμός της δυσλειτουργίας είναι δύσκολος. Γι’ αυτό πρέπει να τα ελέγχετε με το όχημά σας σε στάση.
  • Εάν είστε μόνος, αρκεί να ανάψετε διαδοχικά τα διάφορα φώτα του οχήματός σας και να κάνετε τον γύρο του.
  • Για τα φώτα της πέδησης (δηλαδή τα στοπ), τοποθετήστε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου σας αντικριστά σε κάποια επιφάνεια που έχει τη δυνατότητα να αντανακλά (π.χ. κάποιον τοίχο) και πατήστε το φρένο.
  • Τα φώτα και τα ηλεκτρικά εξαρτήματα (υαλοκαθαριστήρες, εξαερισμός, αντιθαμβωτικό μηχάνημα, κ.λπ.) προστατεύονται από τυχόν βραχυκύκλωμα με ασφάλειες, ομαδοποιημένες σε ένα κιβώτιο τοποθετημένο κάτω από τον πίνακα ελέγχου (ταμπλό) ή στο χώρο του κινητήρα (κάτω από το καπό).
  • Σε περίπτωση βλάβης ενός συνόλου φώτων ή κάποιου εξαρτήματος, αναζητήστε πρώτα την αιτία της ελέγχοντας την αντίστοιχη ασφάλεια. Η θέση, ο κατάλογος και η ένταση κάθε ασφάλειας αναφέρονται στο βιβλίο του οχήματος. Να έχετε πάντα κάποιες εφεδρικές ασφάλειες μαζί σας.