Συντελεστές του έργου

Αναθέτουσα -Προϊσταμένη Αρχή

Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, εκπροσωπούμενο από την ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ/ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ (ΕΥΔΕ/Λ.Σ.Ε.Π.) που υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, ασκεί παρακολούθηση και έλεγχο της λειτουργίας και συντήρησης του αυτοκινητόδρομου. Η υπηρεσία αυτή διαδέχθηκε την Ε.Υ.Δ.Ε./ΣΕ.ΡΑ, η οποία είχε την αρμοδιότητα της εποπτείας και επίβλεψης της μελέτης και κατασκευής του Έργου.


Εταιρεία Παραχώρησης/Μέτοχοι

Η "ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε." είναι η εταιρεία, η οποία ανέλαβε, μέσω σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο, τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου. Μέτοχοι της Εταιρείας Παραχώρησης είναι η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (που ανήκει στον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ Α.Ε.) και κατέχει ποσοστό 59,2497%, η J.&P. ΑΒΑΞ Α.Ε. που κατέχει ποσοστό 20,8043%, η ΕΤΕΘ Α.Ε. (που ανήκει στον Όμιλο J.&P. ΑΒΑΞ Α.Ε.) με ποσοστό 10,0231%, η ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ/ΑΤΕ με συμμετοχή 9,8807% και η Γαλλική EGIS PROJECTS S.A. με 0,0423%.


Φορέας κατασκευής

Η "ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ" είναι ο φορέας κατασκευής του έργου, μια κοινοπραξία αμιγώς ελληνική, που -με επικεφαλής την εταιρία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.- πέτυχε να υλοποιήσει ένα έργο πολυσύνθετο και δύσκολο, συνενώνοντας τις μεγαλύτερες εργοληπτικές επιχειρήσεις της χώρας μας.


Εταιρεία Λειτουργίας & Συντήρησης

Η "ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε." είναι η εταιρεία που έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, στην οποία μετέχουν οι Έλληνες μέτοχοι της Εταιρίας Παραχώρησης, με συνολικό ποσοστό 80%, το οποίο κατέχει η εταιρία «Αττικά Διόδια Α.Ε.», με τη Γαλλική εταιρία EGIS ROAD OPERATION (πρώην Transroute International) να κατέχει το υπόλοιπο 20%.


Πηγές Χρηματοδότησης
  • ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.
  • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
  • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
%PHOTOCAPTION%

Χρηματοδότηση και κόστος έργου

Στις αρχές της δεκαετίας του '90, το Ελληνικό Δημόσιο προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό για την ανάθεση της υλοποίησης του έργου της Αττικής Οδού, με τη μέθοδο της παραχώρησης με συγχρηματοδότηση. Στο διαγωνισμό, μειοδότης αναδείχθηκε ο ελληνικός όμιλος με την επωνυμία "Αττική Οδός" που έδωσε τελικά και το όνομά του στο νέο αυτοκινητόδρομο.

Το έργο της Αττικής Οδού ολοκληρώθηκε εγκαίρως και χωρίς υπερβάσεις στο κόστος κατασκευής του, το οποίο ανήλθε στα 1,3 δις ευρώ περίπου, δηλαδή στο ποσό που αναφερόταν στην προσφορά της Αττικής Οδού για το κατ΄αποκοπήν αντικείμενο.

Το κόστος αυτό χρηματοδοτήθηκε κατά 35% με το ποσό των 420 εκατ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης. Η Ανάδοχος εταιρεία παραχώρησης «Αττική Οδός Α.Ε.» κάλυψε με ίδια και δανειακά κεφάλαια το υπόλοιπο 65%, συνεισφέροντας το ποσό των 880 εκατ. ευρώ.

Τα δάνεια που έλαβε η Εταιρεία Παραχώρησης καλύφθηκαν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από Εμπορικές Τράπεζες, ενώ οι μέτοχοι της Αττικής Οδού εξασφάλισαν εγγυήσεις για το σύνολο των δανείων από Όμιλο Διεθνών Τραπεζών, για όλη τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου.

Φορείς χρηματοδότησης
  • Ελληνικό Δημόσιο
  • Ευρωπαϊκή Ένωση
  • Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
  • Ανάδοχος εταιρία Αττική Οδός Α.Ε.
  • Όμιλος Εμπορικών Τραπεζών